Jom berbahasa ^__^

Ookun to my friend yg dah  bersenang hati ajarkan saya  Phiesa Khmae (=


Seriously, I’m enjoying.
 

Hah? Sape yg ajarkan?

Erk! Knyom ot chong brokah nek~

Anyone can njey Khmae too?

Thaa me nekna -__-

 -feel like a sir .. ceh!-

Boleh kite njey seket2 kan,. muehehehe~

<Test je  tu,.>

Seronok berbahasa asing!

  • English language
  • Lughatul arabiah
  • Chinese
  • and Phiesa Khmea

Love them!

Dulu, saya seorang yg sangat lemah dalam berbahasa inggeris -oh my English!-
Tapi disebabkan kemahuan yg membuak2 nak speaking in English and finally I got it.

Bahasa arab? Pandai je tapi tak terer lagi ;) budak sekolah Arab kan, takkan tak tahu berbahasa arab. -halamak-

Chinese pulak sebab kakak saya belajar Chinese. Kebiasaannya saya suka curi2 tengop buku dia, haha! So, belajar ala2 kadar sahaja.

Phiesa khmea ni someone yg berbaik hati yg ajarin,. Semoga satu hari nanti sayO boleh belajar banyak3 lagi nge awok! Ok. ^^
p/s: lepas habes SPM deh, haha!





Act, I’m not a good one lagi dalam berbahasa Khmea ni. Baru je belajar kan. Tapi sungguh seronok. Dengan sebutan yg agak berbelit2 membuatkan makin nak belajar.
Sekarang, saya da faham! Kenape kamO suke belajar bahasa2 asing yg lain,.

Saya pun semakin suka, and semakin nak belajar. Tapi..

Wo bukeyi aa,. Bu hui lo~ )=

Anyone can teach me, tak?

Almaklumlah saya ni agak ot asaa tapi nak.

p/s : Readers ku sekalian, kalau korang tahu berbahasa asing ajarinlah saya ^_^
        Hope so…



Dictionary

Phiesa Khmea.

Ookun = tQ

Phiase = Bahasa

Knyom = Saya (bahasa sopan)

Ot = Tak

Chong = Mahu

Brokah =  Beritahu

Nek = awak (bahasa sopan)

Njey = Bercakap

Thaa me = Cuba bagitau

Nekna = Sape

Ot asaa = Malas

Chinese

Wo = Saya

Bu keyi = Tak boleh

Bu hui =Tak pandai

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .