Catatan

Tunjukkan catatan dari April, 2012

Gambaran Rindu

Pada tangisan air mata, Hadir rasa yg takbisa ku elak, Gambaran rindu kepadamu Bertandang di hati yang terhimpit dgn perasaan. Dirimu masih menjadi rinduku walaupun kite tidak lagi bersua, Mengalir mutiara yang jernih dipipiku, Sambil minda ku membayang-bayangi keperibadianmu, Kerinduan bertamu tak mungkin aku memulau Hanya mampu ku luahkan dgn kata penuh bermadah Ku andaikan kite masih seperti dulunya Namun ku langsung tertunduk Betapa jahat dan tidak sempurnanya aku buatmu Aku yg banyak membuatmu kecewa Aku menyesal, dan menyesal dgn kesalahan itu, Ku harapkan hidayahNya kali ini Akan dapat membatasi kite dpd syariat yg sebenar Agar kite dapat bersama setibanya nanti Ku baca pesananmu Ku hayati setiap kalammu Alangkah kamu melindungi aku daripada perosakyg kejam Alangkah erat ukhuwahmu dgn keluargamu Alangkah kamu menjaga hubungan ini …dulunya Gambaran rindu kepadamu penuh bermakna, Aku mengharapkan maghrifah Allah bersamasa kite.

#semoga istiqamah# Angin,sampaikan rinduku padanya.…

Belum Sedia,.

Imej
Sebelum saya nak terus berdiskusi mengenai title kat atas tu mungkin saya perlu nyatakan yg saya belum deserve nak cakap pasal ni tapi saya bercakap  on myself  =)
Ma: Ma nak bagi anak2 ma pilih sendiri calon suami masing2.
Saya: Ma,. Sya nak ma tolong cari. Boleh dehhh
Ma: Ish! Sya carilah,. Kalu umur da lebih 25 tak nikah lagi baru ma cari,.
  Kakak2 saya semua da mendirikan rumah tangga, praise be to Allah dengan rahmatNya masih kekal dan bahagia sehingga hari ini,. Sekarang menuggu turn saya la, aunty sebelah abah turun dari KL yg jarang jumpe saya sibuk tanya calon untuk saya. Oh! Sungguh untuk saya nyatakan ‘SAYA BELUM BERSEDIA’ masih muda dan masih berbakul2 tanggungjawab utk Ma abah untk kakak untk adik untk diri sendiri dan untk ummah .
  Sebelum ni saya pernah bagitau Ma yg saya tengah berkawan dgn ‘seseorang’,entah kenape saya begitu berani membicarakan soal lelaki didepan Ma. Pada saya dia memang  cukup sempurna dimata saya, sampai sempat terfikir ‘dia memang untuk aku!’ Ma…

When I realize I've made a mistake,.

Imej
IN THE NAME OF ALLAH THE COMPASSIONATE AND MERCIFUL
O’ ALLAH,
Make me an instrument of thy peace Whenever there is hatred Let me sow love Joury, Pardon Doubt, Faith Fear, Courage Darkness, Light
and Sadness Joy.
O’ DIVINE MASTER,
Grant that I may not so much seek To be consoled as to console To be understood as to understand To be loved as to love Because I Know, It is in giving that I receive It is in pardoning that I’m Pardoned It is in loving that I’m loved And it is in dying that I’m born to eternal life.,insyaAllah
-Amen-
#isya_yusof#



Fahamilah..

Imej
“ Sebahagian cara memelihara kemaluan itu adalah menutup wajah. Ini adalah kerana wajah menyebabkan terjadinya proses pandangan pada wanita. Sesuatu yg dipakai untuk sesuatu yg dimaksudkan, maka hukumnya sama dengan sesuatu yg dimaksudkan. Apabila menutup leher dan dada hukumnya wajib, maka menutup wajah adalah wajib. Ini kerana wajahnya yg paling penting. Wajah adalah merupakan tempat berpusatnya fitnah”
(Huraian maksud (bukan terjemah ya ^^) Surah an-Nur (24) : 31 )
Satu hari..
    Saya sempat berjumpe dengan ustazah yg sangat2 akrab dengan saya kerana ustazahlah tempat saya berkongsi hujah dan bertukar2 pendapat. Secara peribadinya saya tidak tahu dari mana kekuatan ini datang untuk saya menyuarakan isi hati saya kepada ustazah dengan begitu tenang..
“ Ustazah, ana pernah kenal seorang lelaki. Pada mulanya ana tak pernah sangka yg ana akan ‘suka’ pada dia. Ana pernah buat apa saje diluar jangkaan ana sendiri untuk mendekati lelaki tersebut sebab ana terlalu ingin mengenali dia. Dul…

AL MUSYKILAH

Imej
“Assalamualaikum..
Di sini saya ada satu masalah, masalah mengenai hati dan perasaan. Selalu tu org cakap hati dan perasaan ni takleh nak dipaksa2
Masalahnya camni, ada seorang sahabat saya, dia bercinta (couple la). So bile dinasihatikan banyak2 kali akhirnya dia sedar and insaf and dia nak berubah. Dia dah taknak lagi couple2 but masalahnya dia takleh lupankan lelaki yg dia suke tu. Dia asyik teringat kenangan2 ‘indah’ diorang and hadiah2 yg that guy kasi kat dioa sering menyebabkan dia sebak.Bila dilarang daripada tengop hadiah2 tu, dia membantah, dia cakap “hati dan perasaan mane boleh nak dipaksa2. Awk boleh ke kasi jalan camne saya nak buat supaya saya dapat lupakan dia??”

>> Bila diajukan dengan persolan yg macam ni, saya pun blank.. saya sedar saya pun kurang pasti macam mane cara terbaik yg saya dapat bantu..
  Saya sendiri serba kekurangan, masih lemah. Namun, suke untuk berkongsi dan suke saya bila dapat klien yg baru,. Alhamdulillah tahun ini saya menjadi semakin matan…

Berakhir bagiku..

Imej
Bismillahirahmanirahim . . .


Semalam…  aku sibuk mengejar cintaku, Cinta yg tak pasti sampai bila kan berakhirnya Dan cinta yang TEPAT kononnya buatku Aku sendiri hairan dengan perjalanan cinta ini Agaknya berapa jauuhhkah lagi?
Semalam..  aku berjanji untuk setia menunggu Aku takut dia tidak dapat bertahan dengan sikapku Aku berjanji pada diri tidak mahu memandang lelaki lain Aku berusaha menjadi hamba yg baik disisiNya Dan aku menolak lelaki2 yg cuba mendekatiku
Dalam setiap doaku, tidak akan penah lupa menyebut namanya Dalam setiap langkah yg hampir jatuh, tidak pernah lupa pesanannya Dalam mengharungi hidup yg terlalu berat, tidak pernah lupa untuk berharap padanya Dalam kesedihanku, aku menyebut namanya agar dia membahagiakan aku nanti
Besar sungguh harapanku., ingin berbahagia dengan org yg TAK PASTI..


Aku, Bukanlah seorang yg Kuat Tidak setabah insan disana Gagal membiasakan diri berjauhan
Suatu hari…
Bila kamu membuat aku sakit hati bahkan memaki Aku berusaha memujuk hati ag…

Kerana Aku Lebih Sayangkan Allah .,

"Apa yang aku dah buat ni....? Astaghfirullah, selama ni aku ingin mencari keredhaan Allah. Aku ingin berdakwah. Aku kongsi artikel Islam untuk semua kawan aku. Kononnya ingin memuhasabahkan diri, dan juga kawan-kawan yang lain. Tapi apa yang telah aku lakukan? Aku masih melakukan dosa! Dosa yang 'izhar'. Terang dan nyata. Aku masih bercinta! Cinta yang belum lagi halal dan sah buatku. Ya Allah....apa yang telah aku lakukan ni...?" Aku berfikir sejenak. Sebelum ni kami memang pernah berbincang mengenai hal ini. Couple itu haram. Tapi disebabkan terlalu cinta, kami masih belum sedia untuk memutuskan hubungan ini. Kami terlalu sayangkan hubungan ini. Dan aku, terlalu sayangkan dirinya. Sebab dialah yang banyak mengajar aku apa erti cinta. Sebelum ni aku pernah dikecewakan oleh seorang lelaki. Aku serik. Tapi kehadirannya dalam hidupku mengubah segalanya. Aku yakin, dia adalah untukku. Tapi perjalanan kami masih terlalu jauh. Aku sangat sayangkan dirinya, tapi aku …

Cantiknya Hati ♥

Cantik! >> simple je perkataan tu. Hati berdiri Sebagai organ vital, hati jugak pemangkin segala rasa dalam diri. Semua dikawal oleh benda yg satu ni,kan. Aneh tapi benar! Tertancap mata pada skrin hari ni pun kerana gerakan hati untuk berkongsi bait demi bait lagi disini ^^ _ indahnya gerakan hati _ Aku suke hati aku sebab ia chantek! ahha! mudahnya ayat tu, ringkas, tapi padat! rasa hati yg sejak lahir menjadi teman bicara ini yg makin lama makin lantang dan makin lama makin tinggi tujahan rasanya. Makin lama makin cantik mempersembahkan diri, memgeluarkan rase yg betul pada apa adanya. Cantiknya hati ni~ Hati ini masih mulus. Masih mampu bertugas dgn jayanya, tanpa gagal, tanpa cela walaupun pernah diterjah dgn amaran palsu, rebut rase, kekeliruan deria dan gelodak jiwa. ... ara ye yg istimewa pada hati ni? pelik! bentuknya tak sechantek fungsi.. Ingat tak masih kecik2 dulu kite selalu lukis bentuk tu? Sejak kite mengenal pensil,crayon, pen atau ape jela yg …