Gambaran Rindu


Pada tangisan air mata,
Hadir rasa yg tak  bisa ku elak,
Gambaran rindu kepadamu
Bertandang di hati yang terhimpit dgn perasaan.
Dirimu masih menjadi rinduku walaupun kite tidak lagi bersua,
Mengalir mutiara yang jernih dipipiku,
Sambil minda ku membayang-bayangi keperibadianmu,
Kerinduan bertamu tak mungkin aku memulau
Hanya mampu ku luahkan dgn kata penuh bermadah
Ku andaikan kite masih seperti dulunya
Namun ku langsung tertunduk
Betapa jahat dan tidak sempurnanya aku buatmu
Aku yg banyak membuatmu kecewa
Aku menyesal, dan menyesal dgn kesalahan itu,
Ku harapkan hidayahNya kali ini
Akan dapat membatasi kite dpd syariat yg sebenar
Agar kite dapat bersama setibanya nanti
Ku baca pesananmu
Ku hayati setiap kalammu
Alangkah  kamu melindungi aku daripada perosak  yg kejam
Alangkah  erat ukhuwahmu dgn keluargamu
Alangkah kamu menjaga hubungan ini …dulunya
Gambaran rindu kepadamu penuh bermakna,
Aku mengharapkan maghrifah Allah bersamasa kite.


#semoga istiqamah#
Angin,sampaikan rinduku padanya..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .