Dipaksa lalu terpaksa !

Assalamualaikum.. (!)

Wah, update lewat malam macam ni agaknya hantu mane yg nak bace la ;)
(mulut hang jgn celupor sangat)

Alhamdulillah esok merupakan last day exam midyear (suke2) Maka cuti akan bermula!

Sebelum cuti lagi saya dah tahu jadula sepanjang cuti. Cukup2 sibuk. mengalahkan pengarah sebuah syarikat terkemuka kot.

Mai sini saya kongsi jadual saya seket:

Jadual Cutiku:

1-Kelas Tambahan
2-Hols meta
3-Latihan Presentation
4-Menaip karya2 pelajar
5-Ke Demong Resort (menjalankan amanah ok)



Wah3~ baru 5 kot, dah kecoh. haha!

Pertama kelas tambahan? Tu tak kesah pun da memang keje sabagai pelajarkan so akur jelah kalau nak pandai kena belajar rajen2 and akur cakap cikgu ;)

Hols?

Haa,, kali ini kakak2ku yg cukup cun nak paksa dan bawak saya pergi negeri mane pulak hah? Yg penting saya taknak balek KL ok! kalau nak balek KL jugak biarlah adindamu tinggal di Kelate jah (banyak keje lagi nak dibuat kot)

Training --> Oh malasnyo!

Ni la yg chek duk habaq 'dipaksa lalu terpaksa' tu.. 

Cikgu: Izni, this year u've to join present lagi deh.

Me: hah?~!@#$%^&*()_+

Cikgu: No excuse please.. sacrifice untuk sekolah. U selaku Pengarah Urusan.

Me: What? Pengarah Urusan? Takmoa!! Pleaseeeeeeeee...

Cikgu: Tengop lah dulu.

A few days tu

Me: Cikgu saya taknak join la. Saya ada hal keluarga kot.

cikgu: If u won't join so semua tak payah merasa masuk pertandingan.

Me:,..?...?..? (awat lagu tui cikgu aku neh)

cikgu: Cikgu tak harapkan org lain.

Me: Ok, fine (nada sedih tuu)

Sebenar2nya, hari ni cukup2 berat mengatakan 'aku taknak pegi la' .. Puas aku cari ore menggantikan tempat aku. Semua cakap tak pandai.tak reti. 

awak and awak semua : Wo bu keyi aa.. bu hui lo~ (praktik seket)

Kasihanilah diriku! 

Tadi,, saya pun pujuklah hati dan carilah text tu. Dimana?!

Teks hilang?! urgh~

Tiba2 saya terfikir mungkin teks tu merajuk sebab saya taknak terima dia kan. Puas saya cari awak, sampai hampir putus asa saya dibuatnya. Cari punye cari.. ehh! terjumpe! (kenape tak lenyap terus) haha

Lepaas saya terus pikir : Terimalah sya. Awak bantu diri awak untuk bantu org lain! Ikhlas la seket, betulkan niat tu. Awkakan budak baik ^^ euww (angkat bakul)

Keputusan akhir : Okea, saya TERIMA! -satiesfied-

Hmm jam da pukul 12.43 am kot. Buku da panggil pun. So, saya pun nak berhenti membebel yg entah papeh ni dulu okea ;)

P/s: Jangan tiru perangai yg quite buruk ni.. Eiii~ tak elok kot!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .