Boleh ke serik bercinta?





Mungkin hari ini Allah memisahkan kite dengan seseorang sebab kite akan ditemukan dgn orang yg lebih baik daripadanya.

Kite bercinta seadanya sewaktu dialam percintaan supaya kite mudah menerima sebarang kegagalan jika dah disuratkan begitu... belajar daripada pengalam sendiri

Tetapi

Bercintalah anda sesungguh dan sepenuhnya bila dah berkahwin nanti sebab tulah yang menjamin kebahagiaan dalam hidup bersama.

Andai kata seseorang tu jujur nak mendampingi kite, rasanya kite tak harus tutup pintu hati untuknya.

 Menutup terus pintu hati akan hanya merosakkan perasaan sendiri sbb manusia memang perlukkan kasih sayang untuk memenuhi kehendak nuraninya.

Namun

Jika da putus!

Wajarlah untuk kite menjauhinya. Itu hak kite and takde sape2 pun boleh menafikannya.

Katakan saja padanya:

“Saya dah takde hati untuk terima sape2 dalam hidup saya”

Tak perlulah pikir lagi sama ada dia akan kecewa atau tak sebab da semestinya kite dah tak inginkan dia lagi bila da berani cakap cam gitu kan.

P/s: Selamilah cinta untuk melihat keindahan yg tersembunyi daripada penglihatan dan pengetahuan kite sekian lama.Awak, takkan kita rasa indahnya cinta andai tiada cinta buat yang Esa ..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .