ape jadi?





Suatu hari . . .



Dr : “The diasease can cause paralysis! Tapi doctor tak sarankan u buat surgery dulu. Cube makan ubat dan kite tengop perubahan nanti”

Saya: Apa doc? Lumpuh?!! –bulat mate2-

  Melihat mereka yg menjalani hidup tanpa dapat bergerak dgn sempurna  sudah cukup membuat saya merenung jauh:

“If I’m in her shoes, what should I do? What could I say?”


Macam mane nak hidup tanpa bergerak?..
Macam mane nak hidup tanpa terus bergantung?..
Macam mane nak hidup tanpa semangat yg kental?..
Macam mane nak hidup tanpa keluh kesah?..
Macam mane nak hidup tanpa merungut?..


Hakikatnya,Allah always does the right thing and it’s the best.

~Allah tidak menetapkan dugaan untuk membuat kite hancur dan tak berdaya~. We shoudn’t pray for easy life but pray  to be stronger ^__^ ,.Take a good lesson and think positive~positive~positive~ ,. Safe our husnul dhonz!


as for me, saya akan tetap teruskan!  teruskan ape? Taekwando  laa.. :'( Cume, abah,ma,kakak2 sume tak allow untk saya teruskan~ouch!
Dan pantang yg doktor jgk cakap: ’Ingat, u tak boleh angkat benda yg berat2, buat kerja yg berat2, menyapu ke, mencangkung ke,basuh pinggang ke,duduk or berdiri lame2.........bla...bla...bla..”  -lupe-   panjang betol nasihatnya ;) anehkan pantang tu,.?

Btw, saya da semakin membaik –insyaAllah- terima kaseh untuk mereka2 yg mendoakan saya ye,. Saya percaya kalau sakit tu sebagai kafarah dosa dan dgn ini saya membenarkan tanggapan ukhti naz~

Masa saya akan berakhir dlm a few days je lagi dan saya akan tahu keputusan nanti~ semoga baik2 je! Saya akan tetap merindui ’Pasir Puteh Taekwando Club’


P/s: oleh kerana saya nak sangat grab tittle ’Miss’ (blackbalt)  saya akan tetap cube pujuk abah :) Mohon doa ye readers ^__^


*sedang membina kekuatan dan meleraikan tanggapan buruk yg hampir buat saya berputus asa untk hidup :'(


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .