TinTa HaTi,,

Telah pun aku menyingkap tirai hatiku,

YaAllah sesungguhnya kejadianku terlalu unik kerana aku dicipta dari tulang rusuk "Adam" yg bengkok. Aku juga telah menjadi penghias taman2 indah lantas aku turut menarik minat sang kumbang untuk mendekati ku.Namun.. tidak semua bunga senang didekati sang kumbang lantaran duri yg memagari dirinya umpama mawar,dari jauh sudah terhidu harumnya dan kilauan warna yg memancar indah mengundang kekaguman terhadap sang kumbang. Tapi AWAS! duri yg melingkari itu bisa membuatkan sang kumbang berfikir beberapa kali untuk mendekatinya.Suka kira nya aku merupakan mawar inspirasi setiap mujahidah yg mmebentengi diri dgn perasaan malu yg bertunjangkan keimanan dan keindahan taqwa kepada Allah tuhan ku! Inginku hiasi wajahku ini dengan titisan wudhuk.

wanita solehah yg patuh pada Al-Khaliq dalam melayari liku2 kehidupannya adalah harapan setiap insan yg bernama Adam. Namun.. ia memerlukan pengorbanan dan mujahadah yg tinggi kerana ia bercanggah dengan diriku lebih2 lagi "title" gadis yg ku miliki sudah pasti darah mudaku tercabar rasa keimanan yg ada.Namun.. ingatlah wahai diriku! sesiapa yg ingin kebaikan,maka Allah akan memudahkan jalan baginya kearah itu, yg penting kamu harus mempunyai azam+usaha dan istiqamah..

Telah pun ku akui bahawa diriku merupakan fitnah kepada kebanyakkan lelaki.. seandainya tiada lagi perisai yg dapat membentengku.Sesungguhnya Rasulullah ada menyatakan tentang bahaya diriku yakni GADIS. oleh itu,setiap langkah ku akan ku berpaksikan al_Quran dan as_sunnah,xkan ku biarkan org lain mmeneksploitasikan diriku untuk kepentingan tertentu ,Sesungguhnya Allah telah mengangkat martabat kaum ku sabaris dengan kaum Adam..ALLAHUAKBAR!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .