MENGINTAI KEAMPUNAN ..melamar redhaMu,,

Dalam hidupku aku ingin menyayangi dan disayangi. Itulah fitrah semulajadi setiap individu.Namun ramai diantara kita yg tewas kerana cinta. Bercinta itu tidak salah tetapi memuja cinta itu yg salah kerana cinta manusia sanggup menjual agama,kerana cinta maruah tergadai. Gejala murtad dan keruntuhan moral muda mudi sebahagian besarnya kerana cinta . Benarlah sabda Rasulullah."Cinta itu buta" .. Cinta itu mampu membutakan mata dan hatimu dalam membezakan perkara yg hak dan batil apabila kamu meletakkan cinta itu atas dasar nafsu dan tidak kerana Allah. Sebelum kamu mendekati cinta, cintailah dirimi terlebih dahulu.. Mengkaji hakikat dirimu yg simbolik yg berasal dari setitik air yg tidak berharga lalu mengalami proses pembentukan yg direncanakan oleh Allah s.w.t ..Semoga disana mampu melahirkan rase keagungan dan kehebatan terhadap NYA dan timbul rasa kasih sayang pada Penciptamu..Ingatlah!

wadah alpa:-
"Aku juga telah jatuh cinta kepada seorang hambaMu yaAllah,,
tapi mengapa dia begitu mudah membuang dan merosakkan cinta yg suci itu?
mengapa aku hanya diperlukan seketika sedangkan dia pernah berjanji
untyk terus menyayangi ku. Biarkan itu,aku tahu yaAllah mungkin
ini adalah sebuah kebaikan yg besar biarpun aku sangat mencintainya
dengan segenap hatiku,inginku pendam kan sepertimana telah tertanam selama 3tahun..Biarkan aku pergi dan berlalu jika itu mahu mu.
Namun, inginku ingatkan.jangan! jangan kau rosakkan hati sekaum ku yg
satu itu kerana aku amat menyayanginya biarpun aku hanyalah
orang berhati kering bagi mu wahai lelaki..Mungkinkah esok kita akan bertemu lagi??
Kau diam tanpa kata saatku ungkap semua rase .. Kau semakin jauh meninggalkan ku.
Masihkah ade nostalgia ini?untuk ape yg pernah kita miliki?
Puaskah kamu dengan kejayaan mu melukakan ku untuk kedua kalinya?
aku xmampu untuk mengatakan.. Hingga sampai saat ini perasaan masih tertinggal.
Allaaaahhhuakbar..!Puaskah kamu? sekarang kamu telah campakkan aku setelah kamu dapatkan ku.. Mungkin bila aku sudah 'pergi' kau akan berhenti melakukan semuanya.. biarkan saat itu terus layu ,.."

< LeStariKan WaDI kALbUKU, oH TuHan...>

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

USAHA-USAHA KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA (KPM) DALAM MEREALISASIKAN MATLAMAT YANG TERKANDUNG DALAM FALSAFAH PENDIDIKAN KEBANGSAAN (FKP)

Banding Beza Prinsip-prinsip Aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah Dengan Aqidah Yang Menyeleweng Dalam Aspek Definisi Iman, Sumber Aqidah, Pendekatan Ilmu Aqidah, Perkara Ilahiyyat, Nubuwwat dan Ghaibiyyat

Sedetik Lebih . . .