Sahabat Baru :)

Isnin, 18 Mei 2015

Aku memilih bukan menolak & menentang =)

In the name of Allah.

Sudah lama jari berhenti menaip =) kerana kekangan kehidupan yg baru (mungkin) hehe
Kali ini aku cuba kembali, kembali memberi sesuatu yang baru berlaku dan terjadi. Ia lebih berkisar kepada kehidupan aku disini.

Sungguh! Semakin lama disini, semakin banyak tayangan jalan kehidupan yang aku lihat. Watak-watak yang benar-benar menjadikan aku terpelajar mengenali manusia. Aku tidak kata aku ini sempurna kerana sebelum cukup itu adalah kurang. Jadi, kita belajar menerima kekurangan orang bukan MENGHUKUM terus-terusan. Kalau aku kata hidup aku disini bahagia, itu macam sedikit berbohong kerana waktu 'disana' dulu aku lebih terisi dan tenang. Ish! ini jalan pilihan aku, Allah tentukan maka Alhamdulillah apa adanya ^^

Yang menolak terus dianggap bersalah.
Yang tidak bersama terus diketepikan.

Padahal matlamat dan maqasid kita tetap sama:
Menuju Allah yg Maha Esa.

Aku tidak menafikan sedikit pun bahkan bukan sikap aku mengatakan dakwah itu salah. Cuma aku suka mengatakan dakwah itu banyak cabang dan caranya begitu juga keredhaan Allah. Dibelakang keredhaan kedua ibubapa itu bukankah ada terselit redha Allah.

Sebenarnya,
Konsepnya mudah saja, mensyukuri segala persamaan dan menerima segala perbezaan.
Bukankah itu perdamaian? 
Mahu meletakkan diri kita ini pada golongan yg mana?

Apa saja amalan yg menuju Allah itu dakwah dan kebaikan. Aku tidak menafikan yang itu, tetapi aku cuma kata 'jalan bawah' itu bukan pilihan aku. Itu sahaja, Bukankah aku berhak memilih? 
Aku membuat pilihan! Bukan menolak.

Semoga kalian mengerti itu!

Aku tidak menolak. Aku cuma tidak bersetuju jalan itu. Bukan menolak dakwah yg difardhukan keatas kita as a muslim semua dan bukan aku tidak ingin menjadi sebahagian yg menyertai kalian tapi aku tidak suka jalan itu. 

p/s: Bertoleransilah! Kalian hanya wajib mengajak, bukan wajib MEMAKSA bukan?! 

^________^"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Hi!
Cube la comment,seket pun jadi la -__-

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.